På en anden af mine sider har jeg brugt Jans indlæg #2 vedr. en linie i Maincore, og det hjalp på de manglende æøå ;o)
Har også et bøvl med one com, nu gider jeg ikke mere, er der nogen der kender en udbyder hvor det bare virker med fusion 7
Jeg kan oplyse at det ser ud til at der igen skal gang i kodning på one.com sider, jeg har længe kørt med disse rettelser og det har virket, men inden for de sidste fjorten dage - kan æøå ikke læses på f.eks www.landsklubtaxa.dk
Har tilskrevet one.com for at høre hvilke ændringer der er lavet, kan se at siden køre på Webserver software, Apache,
PHP version, 5.6.30
Kan også se at hvis man opgrader til version 7.1.00 vil siden ikke fungere. Så One.com burde fortælle om deres ændringer.
Det antydes hos diverse udbydere fusion 7 er et aldrende cms der måske burde være opdateret til et nyt.
Vi kan så glæde os til fusion 9, det virker også på PHP version 7,1
Det er rigtigt PHP-Fusion ikke er det nyeste system.
Problemerne stammer imidlertid ikke derfra. Historisk bruger/brugte de fleste sider ISO-8859-1/latin1. Det gælder også PHP-fusion. I PHP version 5.6 PHP er default_charset i php.ini ændret fra "empty" to UTF-8. Derved blev det pludselig UTF-8, der var default.
I takt med at web-hotellerne har opgraderet til PHP v5.6, har det skabt problemer. Hvis man kan "nedgradere" til 5.4 eller 5.5 vil det som regel løse problemerne. Der er også andre måder at løse det på, men det med enconding og charset's er ret komplekst, og det er ikke altid, det lykkes.
Min påstand er, at langt størsteparten af problemerne skyldes den ene ting. Se fx #80 i denne lange tråd, der er et eksempel herpå.
Lige en opsummering, One.com er ved at undersøge fejl på mine portaler. de har skrevet til mig at det var dem som skal tilrette fejlen...
denne blot til orientering.
Du kan ikke selv vælge PHP 5.5? Det vil nok løe problemet.