Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.
Besøgende online nu
Gæster online 9
Brugere online 0

Antal brugere: 184
Nyeste bruger: 007

æøå vises ikke

Sidst opdateret den 6 år siden
M
MTeisBruger
Skrevet d. 7 år siden
På en anden af mine sider har jeg brugt Jans indlæg #2 vedr. en linie i Maincore, og det hjalp på de manglende æøå ;o)
venligste hilsner
MTeis
I
ingaJuniormedlem
Skrevet d. 7 år siden
Har også et bøvl med one com, nu gider jeg ikke mere, er der nogen der kender en udbyder hvor det bare virker med fusion 7
H
HenningSBruger
Skrevet d. 7 år siden
Jeg kan oplyse at det ser ud til at der igen skal gang i kodning på one.com sider, jeg har længe kørt med disse rettelser og det har virket, men inden for de sidste fjorten dage - kan æøå ikke læses på f.eks www.landsklubtaxa.dk

Har tilskrevet one.com for at høre hvilke ændringer der er lavet, kan se at siden køre på Webserver software, Apache,
PHP version, 5.6.30

Kan også se at hvis man opgrader til version 7.1.00 vil siden ikke fungere. Så One.com burde fortælle om deres ændringer.
Henning
I
ingaJuniormedlem
Skrevet d. 7 år siden
Det antydes hos diverse udbydere fusion 7 er et aldrende cms der måske burde være opdateret til et nyt.
Vi kan så glæde os til fusion 9, det virker også på PHP version 7,1
F
fljFusioneer
Skrevet d. 7 år siden
Det er rigtigt PHP-Fusion ikke er det nyeste system.

Problemerne stammer imidlertid ikke derfra. Historisk bruger/brugte de fleste sider ISO-8859-1/latin1. Det gælder også PHP-fusion. I PHP version 5.6 PHP er default_charset i php.ini ændret fra "empty" to UTF-8. Derved blev det pludselig UTF-8, der var default.

I takt med at web-hotellerne har opgraderet til PHP v5.6, har det skabt problemer. Hvis man kan "nedgradere" til 5.4 eller 5.5 vil det som regel løse problemerne. Der er også andre måder at løse det på, men det med enconding og charset's er ret komplekst, og det er ikke altid, det lykkes.

Min påstand er, at langt størsteparten af problemerne skyldes den ene ting. Se fx #80 i denne lange tråd, der er et eksempel herpå.
H
HenningSBruger
Skrevet d. 6 år siden
Lige en opsummering, One.com er ved at undersøge fejl på mine portaler. de har skrevet til mig at det var dem som skal tilrette fejlen...

denne blot til orientering.
Henning
F
fljFusioneer
Skrevet d. 6 år siden
Du kan ikke selv vælge PHP 5.5? Det vil nok løe problemet.
H
HenningSBruger
Skrevet d. 6 år siden

flj skrev:

På one.com hedder den PHP 5.6.30 og den kan kun køres op til PHP 7 version, one.com har rettet www.landsklubtaxa.dk samt en anden side jeg også bruger. deres svar indtil nu er følgende.

Problemet er nu rettet på begge sider. Du har dog en RSS feed kørende der hedder "Seneste nyt fra Hillerod Posten" - du skal sikre denne bruger UTF 8 som karakter set, ellers vil den ikke vises korrekt. Har du yderligere spørgsmål, så kontakt os gerne igen.

Med venlig hilsen One.com

Dog kan der som skrevet står være lidt tilretning af infusioner, jeg har også spurgt indtil årsagen og tror på at der kommer et fornuftigt svar på dette, da jeg henviste til forespørgsler her på PHP - Fusion

God dag
Henning
E
ejvindhJuniormedlem
Skrevet d. 6 år siden

flj skrev:

Det er rigtigt PHP-Fusion ikke er det nyeste system.

Problemerne stammer imidlertid ikke derfra.

Jeg er enig i flj's analyse af problemets årsag. Men jeg synes nu også godt man kan sige, at hvis vi har et CMS, der forudsætter at man bruger PHP5.5 for at køre ordentligt, så er alderen altså en del af problemet ;)

PHP5.5 supporteres ikke længere, heller ikke med securityfixes:
http://php.net/supported-versions.php

Det skal ikke tolkes som den sædvanlige bashing af udviklernes langsomhed. Jeg har faktisk stor respekt for det arbejde de laver, og den kommende phpfusion9 ser rigtig lovende ud. Og jeg kan også godt forstå, at det tager lang tid, når man skal lave så stor en forbedring med frivillige kræfter. Men jeg synes også, vi skal have lov at mene, at fire år mellem nye udgaver af et CMS nok er lige "i den lange ende" :)
H
HenningSBruger
Skrevet d. 6 år siden

HenningS skrev:

flj skrev:

På one.com hedder den PHP 5.6.30 og den kan kun køres op til PHP 7 version, one.com har rettet www.landsklubtaxa.dk samt en anden side jeg også bruger. deres svar indtil nu er følgende.

Problemet er nu rettet på begge sider. Du har dog en RSS feed kørende der hedder "Seneste nyt fra Hillerod Posten" - du skal sikre denne bruger UTF 8 som karakter set, ellers vil den ikke vises korrekt. Har du yderligere spørgsmål, så kontakt os gerne igen.

Med venlig hilsen One.com

Dog kan der som skrevet står være lidt tilretning af infusioner, jeg har også spurgt indtil årsagen og tror på at der kommer et fornuftigt svar på dette, da jeg henviste til forespørgsler her på PHP - Fusion

God dag

Sidste oplysning fra One.com...

Ã…rsagen skyldes at der var skiftet til ny infrastruktur - dvs nye servere. I få tilfælde kan de skabe problemer med nogle hjemmeside opsætninger.
Henning
Du kan se alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke starte en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke svare i denne diskussionstråd.
Du kan ikke påbegynde en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.
Glemt kodeord?