Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.
Besøgende online nu
Gæster online 12
Brugere online 0

Antal brugere: 184
Nyeste bruger: 007

Problem med og flytte side til one.com

Sidst opdateret den 5 år siden
D
DK57Juniormedlem
Skrevet d. 5 år siden
Nu ved jeg ikke om det er det rigtige gruppe jeg har skrevet i men mit problem er at jeg er ved og flytte www.dk-gravsten.dk over på one.com server, og har mysqli. Men jeg får kun ca. det halve af forsiden frem, og lige nu tester jeg den her www.dkgravsten.dk/dks/

Jeg har tilføjer disse 2 linier i maincore.php:

include_once('mysql2i.class.php');
include_once('mysql2i.func.php');

og rettet linie 12 (som nu er linie 15)
if (preg_match("/maincore.php/i", $_SERVER['PHP_SELF'])) die();

men den fejler i linie 227 som er (her ses 226 og 227)

226	define("THEME", THEMES.$settings['theme']."/");
227 $userdata = ""; $userdata['user_level'] = 0; $userdata['user_rights'] = ""; $userdata['user_groups'] = "";

og skal jeg evt. lægge hele maincore filen på
En der en som kan hjælpe med hvad der er galt?

Mvh. Torben
F
fljFusioneer
Skrevet d. 5 år siden
Alle de første warnings kyldes, at en konstruktion som

$userdata = "";    
$userdata['user_level'] = 0;

ikke længere fungerer, men skal være

$userdata = array();    
$userdata['user_level'] = 0;

Umiddelbart gætter jeg på, at det skal rettes mange steder i koden, og at det ikke er en løsning blot at undertrykke dine warnings.

Men det er ikke det, der stopper koden. Det er linie 40 i side_left.php, hvor du kalder en funktion, der hedder eregi, og som ikke længere findes i php v7. Se http://php.net/manual/en/function.ere....eregi.php.

Det problem (og tilsvarende problem med andre "udgåede" funktioner kan imidlertid ret let løses ved at inkludere dette i maincore.php (så behøver du heller ikke rette linie 12)

if(!function_exists('ereg'))            { function ereg($pattern, $subject, &$matches = []) { return preg_match('/'.$pattern.'/', $subject, $matches); } }
if(!function_exists('eregi'))           { function eregi($pattern, $subject, &$matches = []) { return preg_match('/'.$pattern.'/i', $subject, $matches); } }
if(!function_exists('ereg_replace'))    { function ereg_replace($pattern, $replacement, $string) { return preg_replace('/'.$pattern.'/', $replacement, $string); } }
if(!function_exists('eregi_replace'))   { function eregi_replace($pattern, $replacement, $string) { return preg_replace('/'.$pattern.'/i', $replacement, $string); } }
if(!function_exists('split'))           { function split($pattern, $subject, $limit = -1) { return preg_split('/'.$pattern.'/', $subject, $limit); } }
if(!function_exists('spliti'))          { function spliti($pattern, $subject, $limit = -1) { return preg_split('/'.$pattern.'/i', $subject, $limit); } }

Men jeg tror ikke det er det sidste problem, du støder på. Msåke vil det gå lettere, hvis du opgraderer din side til php-fusion v7 - det ligner en v6.
D
DK57Juniormedlem
Skrevet d. 5 år siden
Takker, det hjalp en del, der er stadig fejl i side_left linie 40. men det prøver jeg lige og se på lidt senere i dag.
Det med at eregi skal ændres til preg_matc, fandt jeg ud af senere, men så gik jeg i seng, og fik det ikke skrevet.

Jeg fik ikke lige tjekket versionen, men det er en 5.2.42, så jeg skal nok prøve og gå til en ver. 7
F
fljFusioneer
Skrevet d. 5 år siden
Vær opmærksom på, at når du opgraderer, så forsvinder de "forbedringer", du selv har lagt ind - fx i maincore.php - også. Så det kan let blive et skridt frem og to tilbage (hvis du ikke husker at få dem ind igen).

Og så er der "langt" i opgraderinger fra 5.2 til 7. Men held og lykke med projektet. lad os vide hvordan det går.
Du kan se alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke starte en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke svare i denne diskussionstråd.
Du kan ikke påbegynde en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.
Glemt kodeord?