Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.
Besøgende online nu
Gæster online 15
Brugere online 0

Antal brugere: 184
Nyeste bruger: 007

checkbox og derefter flere valgmuligheder

Sidst opdateret den 8 år siden
M
max_og_muleJuniormedlem
Skrevet d. 8 år siden
Hej

Jeg skal bruge en checkbox i et script, og hvis denne er tjekket, skal brugeren få nogle flere valgmuligheder uden siden skal reloades.
F.eks. kan brugeren blive spurgt, om denne gerne vil kaldes ved navn, hvorefter en box kommer til syne, hvor brugeren kan skrive, hvad denne vil kaldes.
Jeg har fundet dette java script:

<form>
Jeg vil kaldes ved navn: <input type="checkbox" onclick="this.form.navn.style.visibility=(this.checked)?'visible':'hidden'"><br>
<input type="text" name="navn" value="Skriv dit navn her" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" style="visibility:hidden">
</form>

Men kan ikke få det til at virke?

/Max
M
max_og_muleJuniormedlem
Skrevet d. 8 år siden
Ingen der kan hjælpe?
E
ejvindhJuniormedlem
Skrevet d. 8 år siden
Man kan vel godt lave det, som du efterspørger med Javascript. Problemet er bare, at det kræver en hel del viden om, hvad du mere præcist efterspørger.

Det som du har vedhæftet er ikke Javascript, men allerhøjst den html-kode, der kan bruges til at igangsætte et Javascript. Der hvor du har fundet koden vil du sandsynligvis have trukket den ud af en større sammenhæng.

Derfor vil mit bedste råd til dig være, at du prøver at hente det hele ind, og så leger med det for at se, hvordan du får det til at passe til dine behov.
E
ejvindhJuniormedlem
Skrevet d. 8 år siden
Du kan evt. også aflure de grundlæggende principper i denne kode:

echo '

Dette er en en indledningstekst

Vil du registrere et navn?

';
?>

Pointen er at du i html-koden reserverer nogle tomme div'er, hvor du vil placere den nye tekst. Så instruerer du fluebens-kassen til at hæfte sig op på javascript funktionen, der alt efter om fluebenet er sat enten tilføjer eller fjerner teksten i de tomme div'er.
M
max_og_muleJuniormedlem
Skrevet d. 8 år siden
Jeg kan så ikke lige huske hvor jeg fandt den kode :)

Men jeg aflure da lige den kode du har lagt, tak
Du kan se alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke starte en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke svare i denne diskussionstråd.
Du kan ikke påbegynde en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Du kan ikke vedhæfte downloads i dette debatforum.
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.
Glemt kodeord?