Navigation
Supportsider
Senest Online
afoster02:51:38
Henrik Bendtsen 1 Dag
HenningS 4 Dage
ejvindh 5 Dage
flj 1 Uge
tyson 1 Uge
helmuth 1 Uge
olelau 1 Uge
Niller 2 Uger
viklake 2 Uger
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 168
Nyeste bruger: Michael Mogensen
Se indlæg
PHP-Fusion - Danmark » PHP-Fusion version 6 » Elementer v6
 Udskriv debat
Element: Nyheder udefra via RSS feeds
flj
Det er en periodisk fejl - kommer kun når han "spasser" på F5. Jeg kan ikke reproducere den.

Josso
Tilgengæld, får jeg den også.

Køre på Servage. Wink

Vil se om jeg kan løse den. Hvis flj vil kigge på den, kan han oprette sig, på test.mymix.dk Wink

Tilføjet: Har faktisk ingen anelse... Pfft
Redigeret af Josso d. 16-03-2008 20:09
img186.imageshack.us/img186/7947/macuserbar1oz3.png

http://mymix.dk
Josso
Det ser ud til, at fjerner jeg 2 af RSS-feedene, virker det. Cool

flj
Er det to specielle, der giver problemer (og hvilke), eller er det to tilfældige?

flj
Kunne jeg også foreslå, at gå direkte ind på et af de rss feed, der giver problemer, og afprøve der, om den kokser på en F5-spasser. gør den det, så ligger fejlen ikke i koden.

Kunne jeg også spørge, om der er nogle, der har erfaring med, at det kan være nødvendigt at lægge pauser ind, for at vente på serveren?

PiratDK
Måske en timeout på serveren man henter fra....

flj
Timeout, ja måske, men skulle man så ikke kunne gøre det samme ved at gå direkte ind på feed'et og F5-spasse der?

Har prøvet, men kan ikke få blank eller mærkelig skærm på nogen af de feeds, wepper24 bruger.

Har nogen prøvet at ha' endnu flere feeds - 10 eller 20 - måske gør det problemet værre - er interesseret i at høre.

flj
Så skulle problemet være løst. Har lagt en ny udgave ind i mit første indlæg. Den bør I bruge.

Det lykkedes mig at reproducere problemet, som var at nogle feeds nogen gange var tomme, især hvis de fik lidt for heftig F5. Løsningen blev at undertrykke warnings. Dvs. de feeds kommer ikke med, men de giver heller ikke fejl. Da problemet med de tomme feeds ligger på den server, de kommer fra, kan jeg ikke gøre noget ved det (ku' i hvert fald ikke tænke på noget).

PiratDK

flj skrev:
Meget relevant - simplexml_load_file blev tilføjet i PHP5 - det er det, der er problemet.

For de ihærdige kan der uden tvivl google's en parser som simplexml_load_file, så det også duer med PHP 4.

Den parser kunne jeg godt tænke mig et link til, hvis det er noget du har ved hånden, for jeg har en del problemer, med at få PHP 5 til at køre parallelt med PHP 4.

flj
Har ikke en specifik en. Er bare "sikker" på at en sådan en findes. Har du prøvet at google den selv?

PiratDK
Tak for din interesse.

Ja, jeg har brugt et par timers tid, uden at finde noget brugbart.

Derfor håbede jeg på, at du evt. havde en brugbar løsning.

Men jeg må bare ud og lede videre, for dit element vil jeg gerne have med.
Ideen er jo ikke mindre end genialt Wink

flj
Prøvede lige - fandt denne her

http://www.shop24-7.info/32-0-simplex...-php4.html.

Ser ud til at være det du behøver.

Når du får det op at køre, så post det endelig her. Der er stadig en del der kører PHP4.

Flemming

PiratDK
Tak, men jeg fatter ikke tysk.
Så der må jeg melde pas.

flj
Den oprindelige kode er nu modificeret, så den også kan læse feeds i RSS 1.0. Det ser ud til at de fleste i dag bruger RSS 2.0, men for eksempel Politiken kører stadig RSS 1.0.

@PiratDK: Er du videre med en PHP4 løsning, eller hvad...?

PiratDK
Desværre ikke, jeg fatter nada af hvad der står på den side.

Tysktimerne var ikke lige dem jeg var mest aktiv i.

flj
Nej, det ku' jeg se - vores indlæg krydsede lige hinanden.

Du ku' jo overveje bare at klippe koden og se om du ikke ku' få den til at virke. Så er det "kun" PHP du skal være god til. Cool

PiratDK
At klippe koden, kan jeg sagtens finde ud af, men hvor jeg så skal placere den, aner jeg ikke en døjt om.

Et hint vil derfor være mere end velkommen.

flj
Ja, i så fald er det med det tyske nok det mindste problem.

Synes ikke lige selv jeg tænder vildt på opgaven. Sorry...

Hvorfor kører du ikke PHP5 om jeg må spørge?

PiratDK
Fordi der på den server jeg ligger på, kører en ældre Suse 10 hvor der kun er installeret PHP 4.4.0, og serverejeren kan ikke få de 2 versioner til at køre parallelt.

wepper24
Jeg har stadigvæk nogle problemer med dette element.

Selvom jeg sætter:

// Max age in hours
$max_age_hours = 168;

Så er det som om den kun vil vise nyheder fra det seneste døgn?

www.hala-madrid.dk

www.tennisrunden.dk
Josso
Det er desværre ikke noget du kan ændre. Sad

Det er noget der bliver ordnet fra dem der har RSS-feedet. Wink

Spring til debat: